Daisypath Anniversary tickers

Saturday, October 17, 2015

17th wedding anniversary

assalamualaikum

apa nak tulis eh?  tak tau nak tulis apa lah.  idea belum mari...  tiap-tiap tahun sama je sebab ni adalah ulangtahun perkahwinan dua insan yang sama sejak 1998.  yang berbeza cuma tahun nya aje.  tapi, takkan semuanya sama?  serius?

ada…  appearance, seiring dengan meningkatnya umur dua insan tersebut.  dulu rambut banyak, sekarang dah start sulah.  nampak?  macam peta Afrika Selatan dah aku tengok ni.  bahahaha!!!  dulu rambut hitam legam, sekarang dah ada sikit uban.  “50 shades of grey”, katanya…!

dulu kulit muka tegang, tak payah nak makan stemcell atau kolagen segala.  sekarang dah banyak garis-garis halus.  yang tak berapa nak halus pun ada jugak, terutama di bahagian mata.  makan kolagen seguni pun belum tentu berkesan.

dulu kurus, sekarang kembang.  ada tak macam tu?  mihihihi!!!  orang kata, bagi orang yang dah kahwin, part yang tu standard.  apa yang standard?  aku tengok Che Ta maintain je.  alahai…!

dulu masa muda, perangai kebudak-budakan.  aku mengaku, aku lah tu.  sekarang dah cukup matang kot, boleh fikir mana yang baik, mana yang buruk.  sebenarnya, dari dulu dah tau perkara baik & buruk.  tapi disebabkan masa tu muda, tutup sebelah mata je.

ha… nampak…  idea dah datang.  banyak pulak aku tulis menaip.  macam aku bagitau awal-awal tadi, dah tak tau nak tulis apa dah.  ucapan ulangtahun perkahwinan yang sama dah terlalu cliché.  kadang-kadang tu, terlebih jiwang pulak.  hehe…


apa-apa pun, Alhamdulillah di atas jodoh yang ditentukan Allah ini, dan yang dah tertulis sejak di Loh Mahfuz lagi.  perancangan Allah adalah yang terbaik.

Alhamdulillah kerana kedua-dua insan ini masih setia dengan ikatan yang suci ni.  semoga ianya terus utuh dan kekal hingga ke akhirat, in shaa Allah.  Aamiin.  doakan kami ya  ^_^

Alhamdulillah kerana insan yang seorang itu menerima aku yang serba kekurangan ini seadanya.  aku ni banyak kekurangan.  ada masa ok, ada masa tak.  ada masa tak pasal-pasal moody.  paling teruk pun setakat meroyan je kot.  hehe... dan insan yang seorang tu tetap sabar dengan aku…

Abang, terima kasih sebab terima saya seadanya.  terima kasih sebab banyak bersabar dengan saya.  terima kasih sebab temankan saya ke mana-mana.  terima kasih sebab jadi kekasih yang halal buat saya .  terima kasih sebab jadi sahabat saya yang terbaik.

terima kasih sebab jadi mr. mama bila kesihatan saya tak mengizinkan.  terima kasih sebab jadi main sponsor bila tiba tengah bulan.  aku bukan pisau cukur hokey?  terima kasih sebab belikan coca-cola tiap-tiap bulan, walaupun garis-garis halus dah start main kasar.  terima kasih sebab jadi hero bila ada lipas ajak main kejar-kejar kat dapur.

terima kasih untuk segala-galanya.  maraming salamat sa lahat.

selamat ulangtahun perkahwinan yang ke 17.  mahal na mahal kita…


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...