Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 30, 2015

umur bukan penentu

dia bukan yang tertua di kalangan cucu-cucu Haji Dahlan.  bukan yang kedua, bahkan bukan juga yang ketiga.  namun, takdir Allah takde siapa yang dapat melawan.  janji Allah itu pasti.


panggilan dari Ain pukul 1.30 pagi tadi memang mengejutkan.   sepupu kami, Mohd Zaidi bin Mohd Som ataupun Edy @ Abot telah kembali ke rahmatullah pada pukul 12.30 pagi tadi.  innalillahhiwainna ilaihiroji'un.


aku memang terkejut.  sangat-sangat terkejut.  kitaorang sedia maklum yang arwah Edy dah lama menghidapi penyakit buah pinggang.  tapi untuk arwah meninggalkan dunia ni pada umur 35 tahun memang tak terfikir dek akal.


mengenali arwah Edy sejak kecil, dia seorang yang agak kelakar.  bercakap bila perlu, namun bukanlah seorang yang pendiam.  menyimpan seribu rahsia, barangkali.  kitaorang selalunya bertemu di rumah wan kat kampung.  semoga Allah mengurniakan rahmat, maghfirah & redhaNya kepada arwah.  aamiin.


salam takziah untuk Induk Zariah, Zati, Linda, Dekwa, Siti serta seisi keluarga.  semoga sabar & tabah menghadapi dugaan ini.  sesungguhnya kita adalah milik Allah dan pasti akan kembali kepadaNya.

sesungguhnya kematian itu sangat dekat dengan kita...


2 comments:

  1. Al Fatihah..... sesungguhnya mati itu pasti. Sedih atas kehilangan seorang adik. ALLAH lebih menyayangi arwah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, lebih sedih masa tengok muka arwah saat sudah dikapankan...
      Al-Fatihah.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...