Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 17, 2015

being Zen till Pampas

this story is a bit overdue...

hari isnin sehari selepas birthday aku tu, aku dan mr. hubby cuti.  saja je nak manjakan diri sebab birthday.  over kan?  hehe… tapi memang best cuti bila orang lain pergi kerja kan?  nak-nak lagi hari isnin.  perghhh!!! syok wei!

tapi tak berehat pun sebenarnya.  pagi tu aku ikut mr. hubby buat rawatan akupuntur.  ni kira second time aku ikut dia.  masa first time tu cuak jugaklah.  ya lah kan, nak kena karen.  kali kedua dah kurang sikit nervous.


dari hospital, kitaorang ke Jalan Kia Peng.  time cuti-cuti pun nak pergi ke area office.  apa kes ni?  sebenarnya aku ada buat appointment untuk body massage kat The Zen Spa, Novotel.  kebetulan pulak cuti, ada baiknya aku pergi daripada melepak kat rumah.


kalau nak compare, mr. hubby lebih kerap pergi massage daripada aku.  dia selalu pergi buat massage untuk kaki atau satu badan.  kalau ada game bola, lagi kerap dia pergi massage.  aku tengok mood lah.  kalau rajin, aku ikut dia.  tapi selalunya kurang rajin.  hehe…


anyway, since kitaorang berdua, we were assigned to a couple’s room.  mula-mula tu, wanita tanah seberang tu urut aku lemah-lembut je.  lemah gemalai katakaw.  tapi lama-kelamaan, makin kuat pulak.  main kasar makcik ni, aku cakap dalam hati.  masa tu, aku rasa dia buat badan aku macam doh roti kot ~ kena uli.  macam rancangan Uli-Uli Aidilfitri tu.  hehe…


pada aku sendiri, ada certain body parts yang aku rasa sakit.  walaupun sakit, badan yang sebelum ni rasa lenguh, dah rasa lega dan segar.  mungkin aku yang tak tahan kot sebab aku jarang sangat pergi berurut.  aku tengok mr. hubby relax je.  siap boleh zzz lagi.  dalam bilik spa tu aku takde ambik gambar sebab handbag dah kena simpan kat locker.  so ini je lah gambar yang aku dapat share.


the massage ended 1 ½ hour later .  kitaorang tak sempat lunch sebelum berurut.  so kitaorang cepat-cepat keluar dari kawasan segi tiga emas sebelum tamat office hour dan terus cari port nak makan.  mr. hubby suggested pergi Dataran Jelatek ~ dekat sikit dengan rumah.  mak ni ko jangan tanya nyah, mak ok jer…!  *_*


tiap kali lalu Dataran Jelatek, mesti akan ternampak satu restoran ni.  besar tulisan kat sign boardnya.  mr. hubby ajak cuba Pampas Burger.  kitaorang sampai situ lebih kurang pukul 4.00 petang.  dah memang lepas time lunch lah kan.  restoran pun lengang.  cuma satu meja je yang ada pengunjung.


menu dia tak extensive sangat, so senang nak pilih.  takde lah rambang mata.  dah signature dishnya burger, jom kita makan burger.  aku order Blue Cheese & Bacon Burger serta Cheesy Fries.  Mr. hubby order Grilled Chicken Sausage serta Sweet Potato Fries.


burger yang ada kat restoran tu bukan setakat burger daging dan ayam je.  ada lamb, turkey, salmon serta crab burger.  selain burger, ada jugak soup, salad, pasta and a few side dishes in the menu.  taste wise, oklah.  boleh jamah dan sure kenyang.


balik rumah petang tu macam balik waktu hari bekerja jugak.  cuma awal sikit je dari biasa.  apa-apa pun, it was a fun and beautiful day because I spent it with my most favourite person on the planet.

note:  Abang, thank you for being there whenever I need you.  mahal na mahal kita…


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...