Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 9, 2014

dejavu di kinabalu ~ part iii

Ahad yang lepas adalah hari terakhir di KK.  rasa sekejap sangat!  tak puas berjalan sebab ada beberapa tempat dalam ‘place to go’ list kitaorang tak sempat pergi.


anyway, pagi ahad tu cuma aku, Qila, Boy, mil & fil pergi ke Gaya Street Sunday Market.  yang lain-lain tinggal kat apartment.


market ni memang diadakan tiap-tiap hari ahad.  we felt really grateful to be there at that time.  the market lies on a short stretch of Gaya Streetjalan tu ditutup kepada semua kenderaan bermula dari 6.30 pagi.

tak sampai 5 minit perjalanan dengan kereta, kami sampai di situ sebelum pukul 7.30 pagi.  ada vendors yang dah mula berniaga dan ada yang baru nak bukak meja serta payung.


macam-macam ada dijual di situ.  apart from handicraft, dried seafood, pearls & souvenirs, the market has vendors that sell household, plants, antiques and even pets!

we bought some souvenirs for loved ones at home.  sambil tu, beli jugak sarapan untuk yang tak ikut sama ~ nasi lemak, fried mee and a few kuihs.


nampak agak beraneka jenis jugak makanan tradisi kat KK.  selain dari yang popular seperti kuih cincin, ada jugak kuih penyaram, kuih kelupis, kuih celurut serta nasi kuning, to name a few.

kitaorang tak lama kat pasar tu.  mostly barangan yang sama dijual dan kitaorang pun dah beli pada hari sebelumnya.  so we went back to the apartment untuk mengemas dan berehat sebelum check-out.


pukul 12.30 tengahari Margaret, the transporter, datang untuk hantar kitaorang ke airport.  sama macam hari kami sampai, Margaret datang dengan CRV dan Camry yang sama.


percutian kali ni agak pendek.  namun begitu, ia tetap fun dan enjoyable.  di samping itu, dapat jugak a few general knowledge serta sejarah mengenai beberapa tempat di KK.


syukur, takde perkara yang tak diingini berlaku sepanjang berada di sana.  semuanya selamat pergi dan balik dengan selamat.  alhamdulillah.

jauh Boy celebrate birthday tahun ni.  hehe.. ^_^


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...