Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 26, 2013

farewell dinner

rabu kelmarin aku sekali lagi berbuka puasa di luar.  kali ni dengan geng-geng office ~ maliz & haslina pulak.  lagi pun ini bersempena dengan Suhada yang akan meninggalkan bank hari ni.  kira farewell dinner lah ni.


plan asal nak ke Chili’sbut since chili’s does not practice reservation, kitaorang gamble je lah beratur kat luar restaurant.  elok je sampai je turn kitaorang, waiter tu cakap “kak, dah penuh.  kalau nak jugak lepas 8.30”.  what the toot!!!

Maliz

pakkal lah kitaaorang terlambat sikit beratur.  takde lah sakit kepala lutut beratur lama-lama.  tu pun sebab traffic jam dari bank sampai ke Menara TA yang memakan masa 45 minit.  padahal dekat je pun.  kalau tak, sure kitaoramg dapat seat punyalah.


tapi yang sebenarnya, kitaorang dah pun buat reservation kat restoran Bumbu Desaas a back-up plan lah kononnya.  psst!  bab-bab buat reservation ni bagi kat haslina, dia minat sangat.  huhu!!!  pergi beratur kat chili’s tu pun just to try luck our luck.  mana tau kot-kot boleh dapat pulak.  hehe..


kat bumbu desa, food is served in buffet style.  not so much variety, but sufficient.  ada nasi luwet dan nasi putih.  ada cireng, perkedel, gado-gado, mee bakso dan rojak buah.

mee bakso

antara lauk-pauk yang ada ialah tauhu goreng tepung, sambal ijo, telur dadar, ayam goreng & sambal pedas, daging dendeng, sayur asem dan daging rendang.


desserts pulak cuma ada fruit platter, puding merah-putih dan manisan berkuah {macam pengat pisang}.

from left:  Haslina, Suhada & me

kitaorang ni jarang keluar lunch sama-sama.  selalunya tapau je dan makan kat tempat sendiri.  sekali-sekala keluar macam ni gamat jugak.  sempena bulan puasa ni, aku tak naklah ambik gambar makanan.  cuma setakat 1-2 tu bolehlah.


since restoran tu pencahayaannya agak romantik, korang akan nampak gambar yang kitaorang ambik ni pun macam suram je.  lepas dinner, kitaorang takde plan lain sebab esoknya nak kerja.  so memang terus je balik.



tapi sebelum kitaorang meninggalkan tingkat 4 tu, aku tengok memasing dah macam camwhore dah!  cer tengok!  huhu!!!




then kitaorang pun blah ikut haluan masing- masing.  setau aku, maliz & suhada nak singgah Kinokuniya dulu sebelum balik.

enter frame!!!

aku dengan haslina pulak singgah kat Bisou kat tingkat 3 sebab nak beli cupcake.  aku suka datang kedai bisou ni sebab selain keknya sedap, kedai dia pun comel dan cantik.


walaupun kedainya setakat kiosk je, tapi siap ada chandelier lagi.  nampak tak?


bila aku sampai rumah malam tu, dina sedang buat homework.  mr. hubby pulak ke surau.  dina happy sebab aku bawak balik cupcake dari bisou, sampaikan ambik gambar kek sebab nak upload kat instagram.




aku memang tau dia suka, tu pasallah aku beli.  aku pun happy sebab dia happy, so aku pun nak ambik gambar kek jugaklah sebab nak buat post kali ni.  hehe…

note:  Suhada, all the best in your new job and new place.  keep in touch ok.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...