Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 28, 2013

Teluk Intan, Batu Gajah & Ipoh ~ final

untuk breakfast pagi isnin tu, aku memang sengaja tak booked sekali dengan bilik hotel. aku planned nak breakfast kat satu cafe kat Jalan Sultan Yussuf.


dari pembacaan aku kat satu blog, restoran ni nampak menarik. restoran ni diusahakan oleh team yang sama menguruskan Indulgence Restaurant. tu yang buat aku nak sangat ke situ.


nama cafe tu Burps & Giggles.  nama yang unik kan?  dari seberang jalan, nampak macam deretan kedai lama yang dah tak digunakan lagi. kalau tak perati betul-betul, tentu ada yang terlepas pandang entrance ke cafe tu.


kitaorang sampai di cafe tu lebih kurang pukul 9.00 pagi. aku fikir, mungkin kitaorang lah customernya yang pertama pagi tu   ^_^


dari luar, cafe tu nampak buruk. but once you're inside, you'll be amazed. the ambiance is a bit of retro with a quirky touch, just like its name.

Photo credit to Burps & Giggles

the cafe is made up from a two-unit shop lot. so when you first enter the cafe, that area is already a bar. aku & mr. hubby sat at the other unit, which is where all the food is prepared & displayed.


cafe tu takde menu macam cafe yang biasa-biasa ni. so bila kitaorang masuk, one of the waitresses bagitau apa menu yang ada untuk pagi tu.

Photo credit to Burps & Giggles

untuk breakfast pagi tu, ada sandwich, pasta, salad, bread, pastries and a few desserts. for beverages, the menu is written on the blackboard. same goes to the main dishes. tapi main dish ni only available from 11.00 am onwards.



so aku pun order chicken pasta dan passion mango. mr. hubby pulak order fish sandwish and latte.  bila food aku dah habis tapi mr. hubby belum lagi, i took the chance to look around the cafe and capture as many photos as possible.

Lazy Lane

kalau hendak ke bar ikut pintu belakang, kita akan melalui Lazy Lane.  tentu seronok kalau minum kopi kat sini  pada awal pagi sebab cuaca masih sejuk.


bagi mereka di burps & giggles ni, mungkin rasa rugi kalau dinding dibiarkan kosong.  ada macam-macam perhiasan kat dinding.  kalau takde perhiasan, ada lukisan-lukisan yang menarik dan lucu.  cuba tengok gambar-gambar kat bawah ni.




gambar yang pertama tu dekat bar manakala yang dua lagi tu kat dinding di lazy lane.  burppp!  dah kenyang.  alhamdulillah.  lepas tu apa lagi, giggle lah.  kenyang perut, suka hati kan.  tak gitu?  huhu!!!


lepas makan, aku & mr. hubby jalan-jalan di sekitar jalan sultan yussuf.  nak tengok kalau ada bangunan-bangunan yang menarik untuk dirakamkan.




memang ada yang menarik seperti bangunan HSBC dan sebuah lagi bangunan di belakangnya.  tapi aku tak  tau lah nama bangunan tu.  yang aku tau bangunan tu cantik.  hehe...


balik ke hotel kitaorang terus bersiap untuk check-out.  kitaorang suka lah french hotel ni walaupun takde refrigerator!  ^_^  kalau datang ipoh lagi, insya'allah nak stay kat sini lagi.


sebelum balik kitaorang singgah kat kedai suzi di Greentown Nova.  dapatlah rembat 3-4 helai tudung untuk dina.  syukur ada color yang seswai untuk majlis bulan jun nanti  ^_^


to conclude, trip kali ni lebih bermakna sebab dapat melawat tempat-tempat bersejarah dan merakamkan pemandangan yang menarik.  nevertheless, there are still a lot to explore.  hope to do it again in the future...

ipoh, nanti kami mali lagi lor...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...