Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 13, 2012

Istanbul Aku Datang

korang dah tonton filem ni?  aku & mr. hubby baru je ke theatre pagi tadi.  selepas 6 hari tayangan, baru berkesempatan menonton.  we watched the morning show kat tgv wangsa walk.  pergi pun berdua je.

all photos credit to Istanbul Aku Datang FB Page


sebenarnya, aku dah plan nak tengok filem tu sejak ia masih shooting lagi.  since aku follow beto kat Twitter, secara tak langsung aku ikuti perkembangan dia masa shooting kat Istanbul.


kalau tak silap, dah setahun diaorang shooting filem tu.  baru sekarang ditayangkan.  aku siap bagitau mr. hubby yang aku nak tengok filem tu bila ditayangkan nanti.  tu yang mr. hubby bawak tu.


kalau ko tanya pendapat aku, aku suka filem tu.  suka sangat-sangat.  first sekali sebab ada Beto Kusyairyof course!  ^_^  as usual, he was superb.  he gave his best in each job he got.  well done Bro!


Lisa Surihani pulak sangat comel dalam filem ni.  aku takde lah minat sangat kat dia tapi dia comel giler ok?  kiut-miut!  as a blogger in the film, dia berjaya membawakan watak dia dengan baik.  bila dia sedih & menangis, aku pun ikut sedih.


for a debut like Tomok, he can act.  agak bersahaja.  tidak kaku seperti kebanyakan pelakon baru.  cuma maybe dia perlukan lebih pengalaman kot?  quite good dan tak mengecewakan.  dan macam pengulas filem pulak aku ni.  hehe..


in conclusion, aku rasa berbaloi pergi theatre for this film.  ada scene happy, kelakar dan sedih.  tak macam filem melayu biasa yang melodrama dan meleret-leret.  performance from the main actors, i would say were quite excellent.  and the scenery in the film was beautiful.  all were shot in istanbul.


mungkin ada yang akan kata aku melebih-lebihkan filem ni sebab minat beto kusyairy.  mungkin...  but personally, i really enjoyed this film.  tak sabar nak tunggu from one scene to another.  for mr. hubby, inilah filem melayu pertama yang dia tak tertidur bila menonton.  serius!

rasa teringin nak pergi istanbul.  mr. hubby, approve tak?  ^_^

***************

habis menonton, ada perkara penting yang harus dilakukan.  dah pukul 12.30 tengahari tu beb!  apa lagi, lunch lah.  tapi sebelum tu singgah di Famous Amos sebab nak beli biskut cekelat kegemaranku.


aku dan mr. hubby makan di Octopus Sushi & Thai Restaurantrestoran thai lagi?  tak jemu ke asyik makan thai food?

from left:  inari soft shell crab with ebikko & ebi tempura

tak, aku takkan jemu.  tapi kali ni aku order japanese food.  sesekali cuba sesuatu yang baru menarik jugak kan?  aku order Ebi Tempura, Salmon Fried Rice & mango blended.

kakiage ramen

mr. hubby ordered Inari Soft Shell Crab with Ebikko, Kakiage Ramen & mineral water.  and we also ordered Salted Egg Fried Rice to tapau for dina.

from left:  salmon fried rice & salted egg fried rice

food kat situ so~so.  aku tak pernah makan  japanese food, so aku rasa ok lah kot.  makanan tak elok nak komen lebih-lebih, itu kan rezeki.  tapi mango blended tu memang terbaekk!  service pun agak cepat jugak.  alhamdulillah.

to our Indian friends, wishing you a very Happy Diwali.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...