Daisypath Anniversary tickers

Saturday, July 16, 2011

satu jumaat yang panjang

semalam aku cuti.  kenapa?  sebab takde babysitter.  ha..ha..ha...  dina dah besar panjang, dah boleh tinggal sendiri dah pun.  babysitter untuk baby je beb.  e'eleh, suka hati aku lah.  cuti aku banyak lagi.  lagi pun, aku memang suka duduk rumah.  lagi suka kalau tak payah kerja  (^_^)

Warung Raso Omak Den
Photo credit to Peej Burhan

duduk rumah pun bukannya relax je.  lagi banyak kerja nak kena buat.  tak payah cerita kat sini lah, semua sedia maklum apa kerjanya kan?  semua kerja rumah aku buat semalam kecuali memasak.  hu..hu.. food aku mintak ayah import dari warung Raso Omak Den, Taman Setapak Indah.  memang ghaso macam omak den lah yang masak!

petang pulak ada orang datang.  bukan tetamu hokey.  diaorang datang nak pasang sesuatu.  rumah orang lain dah berkurun lama pasang benda alah ni, aku baru lah terhegeh-hegeh nak pasang.  mak tak mampu nok..!  apa dia tu?  ni ha...


dulu arwah mak pernah beli penapis air Beyond.  lepas mak dah takde, technician pun tak datang service walaupun dah bagitau kat ejen.  bila tak boleh nak maintain, kitaorang dismantled je penapis air tu.  elok je dia tersadai kat tepi sinki tu.

tapi bila tak pasang, masalah air keruh pulak.  mungkin sebab karat kot.  bila masak air, mesti ada bendasing kekuningan tinggal dalam cerek.  ntah-ntah, dalam badan kitaorang ni pun dah ada beberapa inci karat melekat agaknya.  he..he..

semalam mr. hubby balik lambat sebab pergi outstation to melaka & seremban.  he reached home about 10.30 p.m.  masa dia sampai, aku nampak banyak makanan dia tapau.  bila bukak semua makanan tu, perghh... my favourite.  thai food!  dia ada dinner kat seremban, tapi dia order jugak buat tapau untuk kitaorang.  yobo, gomapta.  saranghe.





mr. hubby tapau kan nasi goreng ketam, ayam pandan, crab cake & tomyam campur.  nasib baik kitaorang tak makan tomyam tu semalam ~ pedas giler!  baru makan lunch tadi.  walaupun pedas, tapi terbaekk..!

just imagine you had supper at 11.15 p.m. and went to bed thereafter  *pengsan*


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...