Daisypath Anniversary tickers

Sunday, September 19, 2010

selamat bertugas

arrgghhh!  esok dah start kerja.  rasa tak puas cuti.  syok betul duduk rumah ~ rehat-rehat, baring-baring, bermalas-malasan.  suka hati je nak buat apa.  takde instructions dari boss.  takde orang nak order buat itu ini.  takde telefon yang berbunyi setiap 2 minit.  takde minutes nak kena buat.  in short, heaven!

Image courtesy from KewlWallpapers.com

sepanjang 15 tahun aku bekerja, ini lah kali kedua aku bercuti panjang.  kali pertama masa aku kahwin dulu.  pada aku, bercuti selama 10 hari termasuk cuti umum, sabtu & ahad tu dah kira panjang dah.  bercuti pergi overseas pun tak lama macam ni.  banyak duit abis kalau bercuti lama-lama he..he...

Photo courtesy from tripadvisor

by the way, aku dah kerja dengan boss aku sekarang ni dah 15 tahun.  dia ok, tak cerewet macam kebanyakan female bosses yang lain.  considerate & very understanding.  tapi jangan sesaja buat silap, cari nahas tu, especially the 'time' in the month.  memang kaw-kaw kena punya.  tapi takde lah macam Meryl Streep dalam cerita The Devil Wears Prada tu.  kalau macam tu, aku pun takut.

Photo courtesy from http://www.shoeshoeonline.com

apa-apa pun, aku nak berterima kasih kat boss sebab generously bagi angpow masa gong xi fai cai & hari raya.  terima kasih jugak sebab ingat birthday aku tiap-tiap tahun.  selalunya dapat toilettries i.e. body lotion, body wash or perfume.  yang penting, budget for those stuff dah boleh saved kan?  hu..hu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...