Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 9, 2010

Dialog Ahli Neraka


Kalaulah aku tahu......
bahawa Muhammad itu benar
utusan dari ALLAH
penyelamat ummah
takkan aku sia-siakan sunnahnya
apatah lagi menolaknya terus....

Kalaulah aku tahu.....
Al-Quran itu Kalamullah
kitab yang benar dari ALLAH
yang membezakan antara hak dan batil
takkan aku biarkan ia berhabuk
diatas almari usang....
atau cuma dibaca pada malam Jumaat
untuk mengambil berkat
atau cuma azimat,ubat anak menangis

Kalaulah aku tahu......
orang yang kusanjung....kupuja....
sebagai ulul amri yang berwibawa
sanggup melepaskan diri
dalam keadaan aku kini
terkial-kial dilembah hina
takkan aku sanggup jadi pak turut
ikut membuta tuli...

Kalaulah aku tahu.....
begini akhirnya kesudahanku...
tersiksa dalam api yang menyala
makanannya....
nanah dan darah bersama cairan emas dan tembaga
mainannya....
ular dan kala yang bisanya tak terkata....
baiklah dulu aku jadi tanah
tidak dipertanggungjawabkan apa-apa.

Astaghfirullah...

~aku menulis bukan kerna nama~

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...