Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 7, 2010

hari ini dalam sejarah

"Bak duit!" - aku tergamam.
"Bak handphone!"  - aku terpempan.
"Ah.............................!"  - aku menjerit.

Photo courtesy from www.bbs.szhome.com

all this while aku tunggu my hubby kat medan tuanku monorail station.  biasa tunggu kat tangga instead kat bawah since aku ada pengalaman ngeri berjumpa dengan orang yang kurang waras atau sakit jiwa yang lalu lalang.  aku fikir kat tangga agak selamat so that I can run upstairs if something happen.

malang tak berbau.  sedang aku surf internet via my mobile, ada sorang mamat ni, pakai baju biru belang hitam & cap hitam naik ke atas.  tak lama lepas tu turun dia turun semula, macam cari seseorang.  second time dia naik tangga, dia berhenti betul-betul depan aku.  he's taking out something from his pocket.  aku pandang dia, ingatkan dia jual apa 'barang'.  rupa-rupanya pisau!  then dia hamburkan ayat-ayat cinta kat atas tu.

Sekadar gambar hiasan

fuyoo!!!  magic!  aku yang kadangkala macam bertih jagung ni terkedu, terkujat, ternganga.  memang magic habis lah.  lepas aku jerit, mamat tu lari.  aku naik atas bagitau kat staff monorail and he went to the direction that I mentioned.  mamat lahabau tu dah lari, tapi staff monorail tu cuma nampak ekor mamat tu je - baju hitam belang biru.  anyway, alhamdulillah, syukur takde apa-apa.

i told my hubby when he arrived.  terkejut kuda dia.  aku memang dah noticed something fishy bila mamat tu nak naik kali kedua, tapi tak sangka akan jadi macam ni.  dah sah-sah keadaan masa tu siang lagi dan jalan pun masih sibuk.  mungkin ada yang tertanya-tanya kenapa aku tak menjerit mintak tolong.  sebabnya masa tu aku panik, blank, speechless & cannot think of anything.  you will know it for yourself  if you're in my shoes.

sampai sekarang aku masih shocked & trauma...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...