Saturday, November 14, 2009

hujan oh hujan!

la ni musim hujan kan? hari-hari hujan. kalau tak turun petang, pagi dia datang. mcm mana pun, alhamdulillah.. dibuatnya tak hujan langsung, sapa yang susah? kita jugak... mulalah komplen -- panas lah, kemarau lah, banyak nyamuk lah, mcm-mcm lagi lah.

tapi bila hujan, sambil termenung tu, selalu teringat lagu allahyarham sudirman, hujan. bukan apa, tu lagu favourite arwah mak. siap letak bawah kaca kat atas meja office lagi. aku tau lah sebab aku selalu ikut arwah mak pergi kerja hari sabtu dolu-dolu. bait-bait liriknya ditambah pulak dengan suara sudirman, memang sayu habis lah...

Hujan yang turun bagaikan mutiara
Berkilau bersinar berkerdipan
Subur menghijau bumi terbentang
Dan bayu berpuput lembut

Cinta yang bersemi
Diwaktu hujan turun
Menyirami ketandusan hati
Dan hujan turut mengiringi
Engkau pergi...

Selembut hujan bercurahan
Begitulah cinta ini
Semesra bumi yang disirami
Begitulah hati ini

Hujan yang turun bersama air mata
Bersama pedih, bersama rindu
Kau datang dan kau pergi jua
Rindu lagi...

anyway, lain orang, lain pulak tafsirannya. tak gitu? cuma orang yang mengalami saja mengetahui...

... dAn HujAn tUrUt mEnGiRiNgI eNgkAu pErGi...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...