Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 5, 2014

3 malam di Kosenda

sejak berlaku kejadian yang melibatkan dua pesawat MAS, aku dan mr. hubby jadi fobia nak naik flight.  suspense beb!  tapi passport dah renew, rugi pulak kalau tak ke mana-mana.  aku suggest destinasi yang jauh sikit, tapi mr. hubby nak pergi yang dekat jer.

dulu aku pernah ajak mr. hubby pergi situ, tapi dia tak nak sebab dah pernah pergi.  dia serik pergi sana sebab tahap jammed on the road sangat melampau.  tapi kali ni dia suggest tempat tu sebab dekat.  mak ok jer.  yahoo!!!

Photo credit to Wikipedia

so isnin yang lepas, we left the house as early as 5.15 a.m. to the airport.   checked-in and then prayed before going to the departure gate.  tak sempat breakfast pun, cuma beli scones untuk dina.  at 8.15 a.m., the flight departed.  Jakarta, here we come...!


Photo credit to Wikipedia

we flew to Jakarta via Garuda Indonesia, the flag carrier of Indonesia.  a smooth journey, i must say.  alhamdulillah.  we landed at Soekarno-Hatta International Airport at 9.15 a.m. (local time) and a pick-up car was already waiting to take us to the hotel.

exterior of Kosenda Hotel

i chose Kosenda Hotel for our holiday this time.  yang dua orang lagi tu ikut je pilihan aku, no objection.  hahaha!!! the hotel is situated at Jalan K.H. Wahid Hasyim, betul-betul dalam town.  senang nak ke mana-mana.


it took us almost 2 hours to reach the hotel.  sekarang aku dah tau lah macam mana teruknya jammed kat Jakarta ni.  selalunya dengar orang cerita je.  now, aku sendiri dah experience.  sigh...




we checked-in into Spatia Room.  best bilik tu, hilang rasa penat menghadap jalan jammed.  tapi rasa sayang pulak nak keluar.  hehe...


lepas checked-in dan berehat puas-puas, kitaorang keluar untuk dinner.  we ended up in one of Restoran Nasi Padang Garuda's outlet at the end of the road.  macam biasalah, nasi padang bersusun lauk-pauknya.  kitaorang order 4 lauk je, tapi waiter tu tambah lagi 2 sayur.  suka hati dia je kan?  (*_*)


then jalan-jalan kat Sarinah Dept Store, one of the oldest malls in Jakarta.  bukan nak shopping pun, just pergi supermarket je.

apasal muka aku macam nak nangis masa tu?  mesti tak dapat cari makanan lah tu *_*

beli barang-barang kering macam maggie, biskut & roti.  maggie tu wajib, hokey??!!  (^_^)  then balik hotel dan terus berehat sebab esoknya aku dah plan one-day tour untuk kitaorang.

bersambung...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...