Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 30, 2013

agm

selepas lebih seminggu baru aku berkesempatan nak update blog ni.  patutnya minggu lepas nak update, tapi kesihatan tak mengizinkan.  baru hari ni aku rasa agak sihat sikit.

sebelum hari raya hari tu, Company Secretarial dept ada call mintak aku jadi volunteer masa AGM nanti.  sebenarnya, aku dah malas nak join mende-mende ni.  masa muda-muda dulu bolehlah.  sekarang dah veteran.  bagi chance lah kat budak-budak baru.


tapi bila Jackie mentioned it's a group event, aku serba salah.  takkan aku tak boleh nak participate kan?  aku pun dengan paksa rela setuju.  bila dia tanya siapa lagi yang agak-agak boleh participate, aku terus sebut nama maliz.  nasib baik maliz ok.  taklah nanti aku terkonteng-konteng sorang-sorang.


so thursday last week AMMB Holdings Bhd AGM was held at the  BTS Hotel & Convention Centre.  sepatutnya pukul 7.30 pagi dah kena ada kat situ untuk briefing.  dan bagi sesapa yang nak makan breakfast, kena sampai situ pukul 7.00 pagi.  mak ai... awalnya!

tapi 7.30 pagi aku tak sampai lagi.  masa tu baru terhegeh-hegeh nak naik monorail.  7.40 pagi pulak ada briefing.  sudahnya aku sampai 10 minit sebelum registration.  lambat!  aku tengok shareholders lagi awal dari aku.  dah siap-siap beratur nak register.  nasib baik tak kena sound.  hehe..!


the interesting part was during registration.  each shareholder will be given breakfast coupon & door gift coupon.  but if he also attends as a 1st proxy, he/she will get another door gift coupon.  tapi kalau attend as a 2nd proxy, dapat kupon breakfast je lah.

from left:  Kak Nor, Callie, Lily & Kasturi

tapi diaorang ni sedaya-upaya nak extra door gift coupon.  macam mana kita explain pun, dia nak jugak.  nak bagi kaum kerabat agaknya.  ntah, tak fahamlah aku.

masing-masing punya share pun bukan setakat 1-2 lot.  berlot-lot!  sebab free kot!  lagi pun, door gift tu bukannya cantik.  aku pun tak nak!  huhu!  berlagaknya..!

from left:  Dolly, Kelly & Maliz

anyway, meeting finished at about 12.00 noon.  lunch was provided.  sedap tau food kat bts ni.  tapi aku & maliz tak terus balik.  kitaorang jumpa dengan member lama yang memang biasa & mesra berbual dalam telefon tapi tak pernah jumpa ~ si Yoke Chee.

Yoke Chee ni kerja kat one of the companies kat bts tu.  boss dia baik dengan boss kitaorang berdua ni.  so we had a drinks at Starbucks and caught a few things up before going back to office.  rasa macam tak nak balik office je masa tu.

dengarnya, gift for employee club tahun ni kitaorang akan dapat the same door gift for the shareholders.  hahaha!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...