Daisypath Anniversary tickers

Sunday, April 7, 2013

Spice of India

kalau tahun-tahun sebelum ni aku suka sangat nak celebrate birthday kat restoran thai, tapi tahun ni tak.  tak tau kenapa tahun ni tekak aku rasa nak makan indian food.  totally the opposite!  semalam kat rumah mil dah makan masakan melayu.  so hari ni makan indian food kira ok lah kan?

memula aku tak sure nak ke mana.  ingatkan nak pergi restoran yang dekat je, kat Mughal, Dataran Jelatek.  lepas tu plan nak ke Pavilion pulak.  but since aku nak cari barang kat Isetan, aku decide pergi KLCC lah.  pantang ada peluang!  huhu!!!


dapat je barang kat isetan, kitaorang pun ke Spice of India.  hati berbelah bagi jugak masa tu.  mana taknya,  Chakri Palace betul-betul sebelah tu je.  dengan kata lain, dugaan...!


when we had seated, lama waiter tu tunggu kitaorang mengorder.  kitaorang study menu tu.  hahaha!  mana tak, makcik confused!  kalau thai food makcik tau lah nak order apa.  tapi bila kat situ macam blur pulak.


so mr. hubby pun mintak waiter recommend apa yang sesuai untuk kitaorang bertiga.   lepas waiter tu explain, kitaorang fikir kira make sense jugaklah apa waiter tu cakap.


as per recommendation, we ordered plain biryani rice, buttered naan, Dhal Thadka dan Mixed Tandoori Platter.  mixed tandoori platter tu ada ayam, udang, ikan & kobis.  itu pun dah cukup, tak payah nak order lauk-lauk lain lagi.  tapi kena ada kuah lah sebab mixed tandoori ni kering.

Mixed Tandoori Platter

untuk drinks, dina order lime soda, mr. hubby order salted lassi dan aku order mango lassi.  dan untuk desserts, we ordered Pista Kulfi.


bila food sampai, nampak macam sikit je yang kitaorang order.  tapi bila dah makan separuh, rasa macam payah pulak nak habiskan.  full dowh!


apa-apa pun, aku suka food kat situ.  pada pendapat aku ~ sodap...!  rempah-ratusnya sungguh terasa.  servis pun bagus ~ efficient, friendly and the staff are quite attentive.  recommended!  ^_^

to mr. hubby, thank you very much for fulfilling my request.  i really appreciate it.  mahal na mahal kita...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...