Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 31, 2011

tiada cepat atau lambat walau sesaat pun...

pagi semalam, kitaorang kat office dikejutkan dengan berita pemergian suami kepada siti suhada pada petang ahad.  aku tak kenal suami dia, tengok muka pun tak pernah.   cuma aku tau nama dia Adli, itupun adelin yang bagitau.  tapi aku tetap terperanjat, rasa nak gugur jantung.

menurut cerita Mr. Young (boss suhada), petang ahad tu suhada ada telefon dia.  kisahnya, arwah collapsed masa nak sembahyang asar kat surau.  dalam keadaan yang masih berwuduk, he was brought to the hospital.  in another 20 minutes, suhada telefon mr. young semula bagitau husband dia dah takde lagi.  innalillahhi wainna ilaihi ro’jiun…

Photo courtesy from Facebook

sepanjang hari kat office semalam, hati rasa tak tenteram.  ingatkan aku sorang je yang berperasaan macam tu, rupanya adelin pun sama.  kesian suhada...  tiap kali aku teringat kat dia, air mata aku bergenang.  kesian jugak kat anak-anak dia yang masih kecik.  kata adelin, anak-anaknya memang rapat dengan arwah.  time tidur mesti nak arwah ada kat sebelah.

i wonder how i would react if I were in her shoes.  just imagine, ko baru je nampak husband ko nak sembahyang asar kat surau, alih-alih dah takde lagi.  mau hilang arah dibuatnya.  macam mana agaknya suhada menghadapi saat-saat yang getir ni.  kita cuma boleh lihat je, yang menanggung nya dia seorang.  semoga dia sabar, tabah & redha dengan kehilangan ini.  dan al-fatihah buat arwah adli.

hidup di dunia ni hanya sementara.  tak tau lah berapa lama lagi kita boleh tinggal di sini...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...