Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 9, 2010

stairway to heaven

just finished watching last episode of Stairway to Heaven kat TV3.  masa leez recommend hari tu, ada tanya dia cerita tu drama korea ke.  dia kata bukan, it's a philippines drama.  nampak macam menarik, so aku pun follow.  makin lama aku follow, rasa macam pernah tengok drama dengan jalan cerita yang macam ni.  aku pun google kat internet.  memang sah lah cerita ni diadaptasi dari drama korea serta menggunakan tajuk yang sama.

Photo courtesy from The Purse Forum

the korean version was made in 2003.  pelakon utama dibintangi oleh Kwon Sang Woo as Song Joo (My Tutor Friend) dan Choi Ji Woo as Jung Suh (Winter Sonata).  drama ni towards ending memang sedih, tapi ada a few scenes yang tak logik.  especially ayah Jung Suh yang macam lembu kena cucuk hidung tu.  menyampah tengok dia.

versi filipino pulak dibuat pada tahun 2009.  so kira baru lagi lah.  aku bukan kaki drama philippines, so aku tak kenal lah any of the actors.  anyway, the main cast were Dingdong Dantes as Cholo and Rhian Ramos as Jodi.  versi ni pun tak kurang sedih nya.  agak logik jugak, but those antagonist characters i.e. Maita & Eunice tu jahat sangat.  geram!

Photo courtesy from Celebrities Entertainment

after watching both versions, i think both are ok.  but i prefer the philippines version.  nampak lebih logik.  lagipun it did not copy sebijik-sebijik dari korea.  ada kelainan which is good.  part sedih for both versions memang menyayat hati.  itu pendapat aku lah sebab aku ni memang penyedih orang nya.  orang yang takde perasaan mungkin tak sedih kot.

time gila cerita korea, nak pergi korea, dah pergi dah pun.  tengok drama philippines, teringin nak pergi sana pulak.  boleh macam tu?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...